Dziś chyba żadna już firma nie ma wątpliwości, że jej obecność w sieci jest obowiązkowym elementem w strategii rozwoju! Buduje ona unikalną więź między marką i odbiorcami, a do tego jest potężnym narzędziem marketingowym.
Nieustannie jednak obserwujemy, że wiele przedsiębiorstw popełnia podstawowe błędy w swoich działaniach w social mediach. Jeśli chcesz, zbudować pozytywny wizerunek swojej firmy w Internecie i czerpać z tego rzeczywiste korzyści, zastosuj się do pięciu prostych porad, a z pewnością osiągniesz założony cel!
Zadbaj o estetykę
Nie zapominaj, że portale społecznościowe oglądamy w głównej mierze dla rozrywki. Omijamy treści, które nie przyciągają naszej uwagi, a reagujemy na to, co jest dla nas ciekawe i na czym możemy „zawiesić oko”.
Jeden dobrze zrobiony i estetyczny obraz jest w stanie wyrazić więcej niż tysiąc słów!
Jeśli Twój budżet nie pozwala Ci na zlecenie takiego zadania grafikowi, wykorzystaj dostępne w Internecie, darmowe programy (np. Canva.com). Dzięki nim znacznie poprawisz wygląd i jakość Twoich postów.
Język dopasuj do grupy docelowej
Określ, do kogo kierujesz treści publikowane na profilu i twórz je tak, aby Twoi odbiorcy z przyjemnością je przeglądali.
Głównym błędem marek jest zbyt oficjalna, urzędowa komunikacja. Nie odchodź oczywiście od profesjonalizmu, jednak pamiętaj, że Fejsa przeglądamy dla rozrywki, czy zdobycia najświeższych informacji. Do znalezienia ważnych informacji prędzej użyjemy wyszukiwarki Google.
Dbaj o odbiorcę
Każdy fan Twojej strony jest Twoim potencjalnym klientem. Zadbaj o to, aby był zadowolony z jakości obsługi.
Na wielu profilach obserwujemy, że marki rzadko wchodzą w interakcje ze swoimi fanami. To ogromny błąd! Zachęcaj grupę docelową do wymiany zdań, komentowania, dzielenia się treścią i odpowiadaj! Twoja reakcja zbuduje przywiązanie i poczucie bliskości!
Nie bój się nowości
Eksperymentuj! Monotonność dodawanych postów nie wyjdzie Ci na korzyść. Bądź pomysłowy, twórz nowe treści i nie bój się ich! Dzięki temu sprawdzisz, co najbardziej podoba się Twoim odbiorcom.
Nie przesadzaj jednak z kreatywnością. Pamiętaj o tym, aby każdy post – choćby luźno – dotyczył oferowanych przez Ciebie usług.
Pamiętaj, że tworzysz dla odbiorców
Nie zapominaj o tym, że treści, które publikujesz, mają podobać się grupie docelowej. Zawsze na pierwszym miejscu stawiaj fanów i ich potrzeby. To oni są najważniejsi… Nikt inny 😉
M.M.