Głównym celem reklamy jest oczywiście nakłonienie klienta do zakupu oferowanego produktu czy skorzystania z usługi. Niezależnie od tego, w jakiej branży funkcjonujesz i jaki produkt chcesz sprzedać – kluczem do tego jest dobry tekst reklamowy. Jak go napisać? Niestety, nie ma na to jednego, sprawdzonego przepisu. Są jednak tzw. formuły copywriterskie, które pomogą Ci skutecznie sprzedawać słowem.   Krok pierwszy – funkcja Najważniejszym elementem przed przystąpieniem do działania jest zrozumienie funkcji i mechanizmu reklamy. Najogólniej rzecz ujmując, dobra reklama musi kolejno: – zwrócić uwagę adresata…Kontynuuj czytanie „Jak sprzedawać słowem, czyli najpopularniejsze formuły copywriterskie”

Portal Digital Trends opublikował artykuł, którego autor wysuwa ciekawą tezę: skoro informacja jest ropą naftową XXI wieku, to firmy technologiczne powinny płacić internautom dostarczającym im dane na swój temat. Chodzi o mikropłatności wypłacane za każdy strzęp informacji, który podawany jest w sieci i może służyć do rozwoju algorytmów, sztucznej inteligencji czy innych technologii (jak np. tłumaczenia z różnych języków, czy dopasowania w serwisach randkowych). Nie tylko darmowy dostęp Autor, powołując się na wcześniejsze publikacje przekonuje, że rozwiązanie to byłoby nie tylko sprawiedliwe – bo darmowy…Kontynuuj czytanie „Wypłata za cyfrowy ślad”

Od początku sierpnia Wirtualna Polska prowadzi kampanię zachęcającą jej czytelników do rezygnacji z systemów blokujących reklamy. Wydawca przekonuje, że koszt treści, które z perspektywy odbiorcy są darmowe, ponosi reklamodawca. Dlatego reklam nie powinno się blokować. Mniejsze zasięgi reklamowe oznaczają bowiem mniejsze wpływy dla portali. Finalnie – zdaniem WP – cierpi na tym niezależne, obiektywne dziennikarstwo oraz jego adresaci, czyli odbiorcy mediów online’owych. W tym miejscu należy zaznaczyć, że polscy internauci są najchętniej blokującymi reklamy na świecie. Wg szacunków OnAudience.com wartość zablokowanych przez nich reklam wyniesie…Kontynuuj czytanie „Koniec „tradycyjnej” reklamy internetowej?”

Przyznaj, ile razy słyszałeś od znajomych lub rodziny: – Musisz założyć konto firmowe na Facebooku! – Bez Facebooka Twoja firma nie istnieje! – Nie ma Cię na Facebooku – nie ma Cię wcale! Wiele razy, prawda? Pewnie duża część z Was nie jest nawet w stanie zliczyć. W końcu po którejś uwadze dałeś/aś się namówić i oto jest: Twój własny fanpage. Ale jest jeden problem… nie ma się czym chwalić. Spędzasz godziny głowiąc się, co opublikować. Motywujący cytat? Artykuł branżowy? Zdjęcie załogi? Zabawny filmik z…Kontynuuj czytanie „Mała firma vs duży Facebook”