Pięć podpowiedzi w zakresie visual marketingu

Kategorie Reklama, Social media

Żyjemy w kulturze audiowizualnej. Obraz nie wyraża już więcej, niż tysiąc słów. Dziś, jeśli nie posługujesz się w swoim przekazie obrazem, milczysz.

Za rok transfer wideo będzie stanowił 80 proc. ruchu w internecie. A już dziś prawie wszyscy marketerzy zgadzają się co do tego, że przekaz wizualny jest, jeśli nie kluczowy, to przynajmniej bardzo istotny w prowadzonej przez nich komunikacji. Stąd nie pytamy już „czy”, ale „jak” robić dobry visual marketing.

Po pierwsze: postaw na jakość. Jeśli nie posługujesz się konwencją, albo nie masz ukrytego celu, nie możesz sobie pozwolić na technicznie złe zdjęcia czy wideo w rozdzielczości SD. Najlepszy pomysł i najbardziej wciągający scenariusz pozostaną niezauważone, jeśli położysz techniczny aspekt produkcji.

Po wtóre: bądź kreatywny. Nietypowe spojrzenie na ograny temat sprawia, że Twoi odbiorcy chętnie pochylą się nad nim jeszcze raz. Skoro i tak wszystko już było, trzeba kombinować. Produkcja z punktu widzenia maszyny? Ciekawe. Disneyland oczyma staruszka pogrążonego we wspomnieniach? Wow. Zdjęcie łyżwiarza spod lodu? Cóż, to tylko pomysł pod rozwagę…

Po trzecie: przekaz musi być spójny. Na wszystkich platformach. Najlepiej, oczywiście, jeśli wszystkie zdjęcia robi jeden fotograf, wszystkie grafiki ten sam grafik, itd. W wielu wypadkach jest to, niestety, niemożliwe. Jednak efekt końcowy należy ujednolicić w ten sposób, by odbiorca od razu wiedział, na czy profil trafił. Zaś treści na poszczególnych profilach muszą być konsekwentne.

Po czwarte: mów o wartościach. Najlepszy storytelling to ten, który komunikuje o emocjach, wysoko postawionych celach i tym, co jest ważne dla twórców przekazu (czyli z punktu widzenia odbiorców – dla marki).

Po piąte: postaw na user generated content. Jego nie dotyczą wszystkie powyższe wskazania, ale nie ma przekazu marketingowego, który będzie tak autentyczny, jak ten stworzony przez klientów, użytkowników – generalnie zwyczajowych odbiorców komunikacji reklamowej. Oprócz tego, że żadna zachęta do sięgnięcia po konkretną markę nie jest tak wiarygodna, jak zachęta ze strony kogoś, kto już ją wybrał, to… ludzie potrafią być zaskakująco kreatywni! Trzeba tylko dać im szansę, by mogli się wykazać.

prm

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *